محاسبه مدت بازسازی در ۱۰ گام به ترتیب زیر انجام می شود

مقدمه مقاله

باید حتماً پیش از آغاز بازسازی، محاسبه مدت بازسازی و هزینه بازسازی را انجام داده باشیم تا بتوانیم برنامه ریزی دقیقی برای بازسازی انجام دهیم. باید بدانیم که تاریخ شروع و تاریخ پایان پروژه بازسازی که می خواهیم آنرا اجرا نماییم چه زمانی خواهد بود.

مدت بازسازی را می توان بصورت سرانگشتی نیز محاسبه نمود. اما محاسبه سرانگشتی مدت بازسازی، برای برنامه ریزی و شروع بازسازی، اصلاً کافی نیست.

بدست آوردن این مدت زمان حدودی، از طریق بررسی و الگو برداری از متوسط مدت زمان بازسازی پروژه های مشابه پروژه مورد نظرمان، بدست می آید.

در این مقاله ما در مورد محاسبه دقیق اینکه بازسازی مورد نظر ما چقدر طول خواهد کشید، صحبت میکنیم. محاسبه مدت زمان بازسازی ساختمان را به روشی که خود ما در شرکت آیریا انجام میدهیم، در ۱۰ گام برای شما توضیح خواهیم داد.

هدف از مطالعه مقاله

با مطالعه و بررسی این مقاله متوجه خواهیم شد که چطور مدت زمان بازسازی را محاسبه می کنیم. چه نکاتی را مورد توجه قرار می دهیم. چطور در زمانبندی پروژه، خود را آماده اتفاقات و مشکلات پیش بینی نشده می کنیم.

درنهایت اگر تجربه کافی در پروژه های بازسازی داشته باشیم، مطالعه این مقاله کمک می کند از این پس برای پروژه های بازسازی آینده خود، محاسبات دقیقتری انجام دهیم.

اگر هم تجربه کافی در مورد بازسازی نداشته باشیم، با مطالعه این مقاله، محاسباتی که توسط افراد دیگر برای ما انجام شده است را می توانیم کنترل کنیم. بطور کامل متوجه شیوه کار و محاسبات آنها بشویم. این توانایی به ما کمک می کند، کنترل و مدیریت بهتری بر روی پروژه بازسازی خانه یا ساختمان یا فروشگاه و یا هر فضای دیگری داشته باشیم.

اهمیت دیگر مطالعه این مقاله و محاسبه دقیق مدت زمان پروژه برای زمانی است که پروژه میابیست بصورت مدیریت پیمان توسط پیمانکار اجرا شود. در این شرایط پیمانکار باید حتماً مدت زمان دقیقی که لازم است تا زمان برای مدیریت پروژه اختصاص دهد را بدست بیاورد و براساس آن درصد یا دستمزد خود را برای انجام پروژه اعلام نماید.

اهمیت این موضوع بخصوص در مورد قرارداد مدیریت پیمان دستمزدی بسیار بیشتر است. چرا که زمان پروژه هر میزان طولانی شود و حتی هزینه اجرا هم بالا برود، بازهم تأثیری بر دستمزد پیمانکار نداشته و دستمزد وی ثابت باقی می ماند.

گام اول از محاسبه مدت بازسازی: مشخص کردن تمام مراحل بازسازی:

در گام اول باید تمام مراحلی که قرار است در بازسازی مورد نظر انجام شود را مشخص کنیم. این مراحل براساس شرایط هر پروژه بازسازی می تواند متفاوت باشد. برخی از مراحلی که یک پروژه بازسازی بطور معمول می تواند داشته باشد، عبارت است از:

  • مراحل اولیه و اخذ مجوز یا پروانه ساختمانی.
  • طراحی داخلی یا دکوراسیون داخلی برای بازسازی.
  • تجهیز کارگاه بازسازی ساختمانی.
  • باز کردن و خارج کردن تأسیسات و تجهیزات سرویسهای بهداشتی آشپزخانه ها و سایر بخشها، که نمیخواهیم در زمان تخریب آسیب ببینند.
  • مرحله تخریب بر اساس برنامه بازسازی ساختمان یا خانه یا فروشگاه یا هر بنای دیگری.
  • بنایی و اجرای سفت کاری با روشهای نوین مانند کناف. سفت کاری به معنی بخشی از عملیات ساختمانی که شامل دیوارچینی و اجرای جداکننده های فضاها می باشد.
  • اجرای عایقهای رطوبتی و حراراتی. مانند ایزوگام، قیر و گونی و استفاده از پشم سنگ یا پشم های صینعتی در پوشش سطوح در زمان بازسازی.
  • اجرای تأسیسات مکانیکی شامل آب، فاضلاب و تهویه سرد و گرم و تأسیسات برقی.
  • تعمیر و اصلاح تأسیساتی که نیاز به تعویض و اجرای دوباره ندارد.
  • اجرای نازک کاری، شامل گچکاری، کاشی کاری، اجرای سنگ، نقاشی و … .
  • اجرای المانهای دکوراتیو درصورتی که طراحی داخلی یا طراحی دکوراسیون داخلی برای پروژه بازسازی مورد نظر انجام شده باشد.
  • نصب لوازم بهداشتی و تجهیزات آشپزخانه و سرویس بهداشتی.
  • نظافت نهایی و تحویل پروژه بازسازی.
  • رفع ایرادات پس از پایان بازسازی.
  • و … .

پیشنهاد میکنیم این مراحل را برای محاسبه مدت زمان بازسازی، با دقت بررسی و تعیین نمایید.

مشخص کردن تمام مراحل بازسازی

گام دوم: تعیین عملیاتهایی است که در هر مرحله از بازسازی انجام خواهد شد:

حال که مراحل مختلف بازسازی را تعیین نموده ایم، باید مشخص کنیم در هر مرحله، چه عملیاتها و کارهایی قرار است انجام شود. حجم و ابعاد هر عملیات در هر بخش مشخص شود. برای مثال میتوانیم مشخص نماییم که:

  • در مرحله اخذ جواز بازسازی، نوع جواز و مراحل اخذ آن را مشخص نماییم.
  • در مرحله تخریب قرار است چه بخشهایی از ساختمان تخریب شود. بطور مثال، کف واحد یا کل سرویسها یا بخشهایی از دیوارها و … . ابعاد، متراژ و حجم تخریب هر بخش را نیز تعیین می کنیم.
  • باید در مرحله بنایی، تمام بخشهایی که در بازسازی نیاز به بنایی دارد و نوع و حجم بنایی را تعیین نماییم. بطور مثال بنایی شامل سمانکاری دیوارها، کفسازی سرویسها، دیوار چینی و … می شود. متراژ و حجم کاری در بنایی بخشهای مختلف را نیز مشخص می نماییم.
  • در مرحله سفت کاری و دیوار چینی و اجرای کناف، باید مشخص نماییم که هر بخش با چه روش و مصالحی اجرا می شود. ابعاد و اندازه های کاری که باید انجام شود را محاسبه و تعیین می نماییم.
  • اجرای عایق های رطوبتی، باید در چند مرحله شامل بستر سازی مناسب، اجرای با کیفیت، کنترل کیفیت اجرای عایقها و نگهداری و حفاظت از عایقهای اجرا شده باشد. متراژ اجرای عایقها نیز تعیین می شود.
  • و به این ترتیب مشخصات و بخشهای مختلف اجرای هر مرحله از بازسازی تعیین می شود.

برای محاسبه مدت بازسازی ساختمان، خانه، فروشگاه، ویلا، آپارتمان و هر فضای دیگری، باید این اطلاعات از شیوه و مراحل اجرای بازسازی بصورت دقیق تعیین و ثبت شود. در غیر اینصورت مدت زمان محاسبه شده برای بازسازی، قابل اعتماد نخواهد بود.

گام سوم: تعیین بخشها و مراحلی از بازسازی که حتماً باید به ترتیب و در ادامه هم اجرا شوند:

در این گام باید کنترل کنیم که تمام مراحل و بخشهایی که تعیین نموده ایم، به ترتیب و براساس اولویت اجرای آنها مشخص شوند. باید توجه داشته باشیم که یک سری از عملیاتها از مراحل و بخشهای مختلف بازسازی، باید حتماً به ترتیب و در ادامه یکدیگر انجام شوند.

بطور مثال، در بازسازی سرویس ها از بازسازی ساختمان:

  • مرحله نصب تجهیزات بهداشتی در بخش سرویسها، تا زمانی که کاشیکاری و بند کشی آنها تمام نشده باشد نمی توانیم مرحله نصب تجهیزات را اجرا نماییم.
  • کاشیکاری سرویسها تا پیش از اجرای عایق رطوبتی نمی تواند انجام شود.
  • تا زمانی که بخش کفسازی سرویسها از مرحله بنایی انجام نشود، امکان اجرای عایق رطوبتی سرویسها وجود ندارد.
  • همچنین اجرای عایق رطوبتی حتماً باید بعد از بنایی و کفسازی سرویسها انجام شود.
  • قبل از اجرای کفسازی سرویسها نیز باید حتماً تأسیسات آب و فاضلاب سرویس انجام شده باشد.
  • قبل از اجرای تأسیسات سرویسها نیز باید حتماً بنایی و دیوار چینی سرویسها کامل شده باشد.
  • قبل از بنایی و دیوارچینی سرویسها نیز، باید تخریب سرویسها انجام شده باشد.
  • قبل از تخریب سرویسها نیز باید تجهیزات سرویسها بطور کامل باز شده و خارج شده باشد.

به این شکل مشاهده می کنیم که ترتیب اجرای هر مرحله از بازسازی و هر بخش از مراحل مختلف بازسازی، بسیار در محاسبه مدت بازسازی تعیین کننده می باشد. چراکه در زمان برآورد مدت زمان، باید بدانیم هر کاری با چه ترتیبی باید انجام شود.

چطور محاسبه مدت بازسازی را در 10 گام انجام دهیم؟

گام چهارم از محاسبه مدت زمان بازسازی: تعیین نیروی کار در هر بخش:

در این گام از محاسبه مدت بازسازی، باید برای هر بخشی از عملیات بازسازی که در گام دوم و سوم تعیین نمودیم، تعداد و میزان تخصص نیروی کار مربوطه را مشخص نماییم. به این ترتیب برای نمونه می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • باید مشخص کنیم که در مرحله تخریب، بطور مثال در بخش تخریب سرویسها چند نیروی کار کارگری و چند نیروی کار متخصص تخریب قرار است کار کنند.
  • باید تعیین نماییم که در مرحله طراحی داخلی، مثلاً در بخش طراحی داخلی سالن پذیرایی، چند نیروی طراح قرار است طراحی را بعهده داشته باشند.
  • یا مثلاً در مرحله نظافت نهایی، در بخش نظافت آشپزخانه، چند نیروی نظافتی باید کار کنند؟
  • و تخصص و تعداد نیروی کار، سایر بخشها از تمام مراحلی که در گامهای قبلی تعیین نمودیم، به همین ترتیب باید تعیین شوند.

با تعیین تعداد نیروی کار سرعت و حجم کار در مراحل و بخشهای مختلف بازسازی تعیین می شود.

کاهش مدت زمان بازسازی، با افزایش تعداد نیروهای کار:

برای پروژه های بازسازی فشرده، که باید مدت اجرای پروژه تا حد امکان کاهش پیدا نماید، یکی از راه حلهای افزایش تعداد نیروهای کار است. به این ترتیب تا حدی که کیفیت پروژه کاهش پیدا نکند، می توان تعداد نیروهای کاری که همزمان کار انجام می دهند یا شیف کاری آنها را افزایش داد.

البته این افزایش تعداد نیروها و کاهش مدت زمان پروژه در اکثر موارد هزینه پروژه را افزایش می دهد. این موضوع نیز، جزء مواردی است که باید در زمان محاسبه هزینه بازسازی در نظر گرفته شود. بنابراین کاهش زمان بازسازی و تأثیر آن بر روی هزینه پروژه باید بصورت همزمان تعیین تکلیف شود.

تمام این موارد باید در این مرحله مورد نظر باشد و قبل از تکمیل محاسبات برای آنها تصمیم گیری نهایی انجام شود.

گام پنجم: تعیین سرعت و حجم کار نیروی کار در هر مرحله از بازسازی:

در این گام از محاسبات، باید نیروهای کاری که در گام قبلی، مشخص نمودیم را آنالیز نماییم. با این بررسی و آنالیز متوجه می شویم که سرعت کار آنها در هر بخش چقدر است.

بطور مثال باد بدانیم، نیروی کاری که قرار است عملیات تخریب را انجام دهید، در طول یک روز، چند متر مربع از کفسازی را می تواند با استفاده از ابزار در اختیار ما در پروژه مورد نظرمان تخریب و جمع آوری نماید.

و یا در مرحله اجرای تأسیسات برقی و در بخش تأسیسات برقی اتاقها، نیروی کاری که در گام قبلی تعیین نمودیم، در طول یک روز چقدر می تواند کارهای مربوط به سیمکشی و نصبیات تأسیسات برقی را انجام دهد.

لازم به ذکر نیست که محاسبه مدت بازسازی به تخصص و سرعت کار نیروهای کار، ارتباط مستقیمی دارد.

گام ششم از محاسبه مدت بازسازی: تعیین مدت زمان اجرای هر بخش بوسیله نیروی کار مشخص شده:

در این مرحله، با استفاده از اطلاعات مربوط به حجم بخشهای مختلف بازسازی که در گام دوم و اول، تعیین نمودیم، بعلاوه اطلاعات از تخصص و تعداد نیروی کاری که قرار است این بخشها را اجرا نمایند، بدست آمده از بخش چهارم و سرعت کار این نیروهای کار که در بخش پنجم تعیین نمودیم، تعیین می کنیم که هر بخش از هر مرحله از بازسازی چه مدت زمان می برد.

بطور مثال بخش تخریب سرویس بهداشتی از مرحله تخریب بازسازی را بررسی می نماییم:

  • با استفاده از اطلاعات گام اول و دوم محاسبات مدت بازسازی، ابعاد سرویس بهداشتی ها ۳ متر مربع و تعداد آنها ۶ عدد می باشد.
  • بر اساس اطلاعات گام چهارم محاسبات، ۴ نیروی کارگری قرار است این بخش از مرحله تخریب را انجام دهند.
  • هر دو نیروی کارگری در یک روز می تواند کف و دیوار یک سرویس را به تنهایی تخریب و جمع آوری نماید. این اطلاعات در گام پنجم تعیین شده است.
  • به این ترتیب با ۴ نیروی کارگری، در هر روز، دو سرویس بهداشتی تخریب و جمع آوری می شود.
  • در نهایت مرحله تخریب در بخش سرویسهای بهداشتی، ۳ روز طول خواهد کشید.

تمام عملیات های  بخشهای مربوط به هر مرحله به این ترتیب بررسی شده و مدت اجرای هر کدام تعیین می شود.

گام هفتم: همپوشانی زمان اجرای بخشهای مختلف و مراحل مختلف در بازسازی:

بسیاری از مراحل و بخشهای بازسازی، می تواند بطور همزمان با یکدیگر انجام شود. البته این موضوع کاملاً به نوع و ابعاد محل پروژه بستگی دارد.

یعنی در بازسازی یک مغازه کوچک احتملاً نمی توان بخشهای زیادی از کار را بطور همزمان انجام داد بنابراین مدت بازسازی مغازه را تا حد کمی می توان با همپوشانی کارها کم کرد.

اما در مورد یک پروژه بازسازی ویلا، بدلیل بزرگ بودن فضا و آزادی عمل بیشتر در زمین ویلا، میتوان با برنامه ریزی دقیق، بسیاری از بخشهای بازسازی را همزمان اجرا نمود.

بطور مثال می توانیم در مرحله تخریب، تخریب بخش کف طبقات با تخریب محوطه ساختمان را بطور همزمان انجام دهیم. در شرایطی که این اجرای همزمان هیچ تداخلی در کار هر دو بخش نداشته باشد.

و یا در مثالی دیگر، می توانیم بگونه ای برنامه ریزی نماییم که بخشهایی از مرحله تخریب با بخشهایی از مرحله بنایی انجام شود. بطور مثال دیوارچینی قضایی که تخریبی ندارد و یا تخریب آن زودتر از سایر قسمتهای ساختمان انجام شده است، می تواند بصورت همزمان با تخریب بخشهای دیگر ساختمان انجام شود. اینبار هم باید توجه شود که بنایی و تخریب، بعلت اجرا همزمان تداخلی در کیفیت اجرای یکدیگر نداشته باشند.

بر همین اساس، تمام بخشها و مراحلی از تخریب را که می توانیم بصورت همزمان با یکدیگر انجام دهیم را مشخص می نماییم. در زمان محاسبه مدت بازسازی، اگر تخصص کافی در اجرا نداشته باشیم، امکان محاسبه درست این گام را نخواهیم داشت.

گام هشتم: تعیین زمان انتظار مابین هر مرحله یا بخش از بازسازی:

بسیاری از بخشهای مختلف بازسازی وجود دارد که برای اجرای آنها نیاز به گذشتن مدت زمانی از اجرای مرحله یا بخش قبلی می باشد.

بطور مثال، برای اجرای مرحله نازک کاری و بخش نقاشی دیوارها، باید حتماً مدت زمان مشخصی از اجرای گچکاری بگذرد. به این ترتیب اجرای نقاشی در بازسازی باید چند روز پس از پایان اجرای گچکاری انجام شود تا گچ اجرا شده بطور کامل خشک شده باشد.

در زمان محاسبه مدت زمان بازسازی، اگر این مدت زمان انتظار بین پایان گچکاری و شروع نقاشی درست تعیین نشود، مدت زمان بازسازی محاسبه شده، اشتباه خواهد بود.

بعنوان مثالی دیگر، در زمان بازسازی، مرحله نصب تجهیزات آشپزخانه باید بعد از گذشت مدتی اجرای کاشی دیوارها، سرامیک یا سنگ کف آشپزخانه ها انجام شود. این مدت زمان برای خشک شدن کامل کاشیها و سنگ و سرامیک میباشد. در غیر اینصورت، کار بروی کف تازه اجرا شده یا نصب تجهیزات بر روی کاشیهای دیواری تازه نصب شده، باعث تخریب آنها می شود.

مشخص است که در زمان برآورد مدت زمان بازسازی، زمانهای انتظار بین مراحل و بخش های مختلف، بسیار تعیین کننده و مهم می باشد. توجه به آنها و پیشبینی دقیق از مدت زمان آنها نیز، نیاز به تخصص وتجربه کافی درمورد بخشهای مختلف بازسازی دارد.

گام نهم از محاسبه مدت بازسازی، مشخص نمودن حاشیه امنیت برای محاسبات:

در این گام باید به این موضوع توجه نماییم که همیشه، محاسبات و پیش بینیهای ما بر روی کاغذ، در زمان بازسازی اتفاق نخواهد افتاد. محاسبه طول مدت بازسازی، یک پیشبینی از اتفاقاتی می باشد که قرار است در آینده در زمان بازسازی رخ بدهد. بنابراین باید ضریب خطایی برای پیشبینهای خود در نظر بگیریم.

بطور مثال، مطابق مثال گام ششم، در برآورد خود پیشبینی کرده ایم که تخریب سرویس بهداشتی ها قرار است در ۳ روز انجام شود. به هر دلیلی این ۳ روز ممکن است در ۴ روز یا بیشتر انجام شود. دلیل این تأخیر می تواند هر موضوعی باشد. مثلاً ممکن است دستگاه هیلتی ما خراب شود. ممکن است در بخش دیگری از کارگاه مشکل مهمی پیش بیاید که لازم باشد از ۴ نفر کارگر بخش تخریب سرویسها، یک یا دو نفر از آنها به آن بخش دیگر منتقل شوند.

در هر صورت باید همواره آماده وقوع شرایطی که پیشبینی نکرده ایم باشیم. باید همواره بدانیم که اگر ۳ روز از نظر منطقی و تخصصی برای تخریب این سرویسها کافی میباشد، ولی از نظر تجربی بهتر است آنرا ۴ روز در نظر بگیریم. بیشتر از این مقدار نیز نباید در محاسبات خود در نظر بگیریم چون می تواند باعث غلط شدن پیش بینی ما شود. اشتباه محاسبه کردن مدت بازسازی هم به معنای زیاد محاسبه کردن مدت زمان و هم به معنی کم محاسبه کردن آن می باشد.

این که چه مقدار به مدت زمان اجرای هر بخش اضافه شود، بطور کامل به شرایط پروژه، تخصص نیروی کار، شناختی که ما از نیروی کار داریم و تجربه های قبلی مشابه بستگی دارد.

گام دهم: جمع بندی اطلاعات نه گام قبلی:

برای رسیدن به برآورد مدت زمان بازسازی درست، باید تمام اطلاعاتی را که در ۹ گام قبلی بدست آوردیم را به ترتیب زیر استفاده نماییم:

  1. براساس اطلاعات گام سوم که مشخص می کند ترتیب اجرای عملیاتهای مختلف بازسازی به چه ترتیب می باشد، اولین عملیات بازسازی را تعیین می نماییم.
  2. سپس تاریخ شروع عملیات اول را تعیین می نماییم.
  3. پس از آن براساس اطلاعات گام ششم، تاریخ پایان عملیات اول را نیز تعیین می نماییم.
  4. دوباره براساس اطلاعات گام سوم تعیین می کنیم که عملیات دوم چیست.
  5. با استفاده از اطلاعات گام هفتم، کنترل می کنیم که آیا عملیات دوم می تواند بصورت همزمان با عملیات قبل از آن انجام شود یا خیر.
  6. براساس اطلاعات گام هشتم کنترل می کنیم که آیا زمان انتظاری بین عملیات اول و عملیات دوم نیاز میباشد یا خیر.
  7. براساس پاسخهای ردیف های g و  h، تاریخ شروع عملیات دوم را تعیین می نماییم.
  8. براساس گام ششم تاریخ پایان عملیات دوم را نیز تعیین می نماییم.
  9. به همین ترتیب در مورد عملیاتهای چهارم و پنجم و تا اتمام تمام عملیاتهای بازسازی، به ترتیب از ردیف d تا ردیف i را تکرار و تعیین می نماییم.
  10. در نهایت کنترل می کنیم که تاریخ شروع و تاریخ پایان تمام عملیاتهای تمام مراحل بازسازی را که در گامهای اول و دوم تعیین نموده ایم را در برنامه زمانبندی بازسازی، مشخص کرده باشیم. ثبت زمانبندی اجرای هیچ عملیاتی در هیچ بخشی نباید فراموش شود.

نتیجه محاسبات این گام:

به این ترتیب در نهایت یک محاسبه مدت زمان بازسازی انجام داده ایم. در این محاسبات انجام شده تاریخ شروع اولین عملیات بازسازی و تاریخ پایان آخرین عملیات بازسازی نیز با رعایت تمام اصول تعیین شده در ۱۰ گام این مقاله مشخص شده است.

مدت زمان بازسازی مورد نظر، فاصله تاریخ شروع اولین عملیات بازسازی، تا تاریخ پایان آخرین عملیات بازسازی می باشد. یعنی بطور مثال اگر تاریخ شروع اولین عملیات بازسازی در محاسبات ، ۸/۲/۹۸ تعیین شده باشد و تاریخ پایان آخرین عملیات بازسازی در محاسبات، ۱۵/۸/۹۸ تعیین شده باشد، مدت زمان اجرای بازسازی مورد نظر، ۶ ماه و ۷ روز برآورد شده است.

جمع بندی مطالب این مقاله:

به این ترتیب با مطالعه این مقاله متوجه شده ایم که چطور باید در ۱۰ گام، محاسبه مدت بازسازی را انجام دهیم. بازهم تأکید می کنیم که اگر بخواهیم خودمان این محاسبات را انجام دهیم، باید حتماً تجربه اجرای پروژه های بازسازی را داشته باشیم.

برای کسانی هم که این تجربه را ندارند، مطالعه این مقاله کمک کرده است که بتوانند، نتایج محاسبات افراد دیگر در مورد مدت بازسازی را بررسی و کنترل نمایند. همچنین درصورت وجود ایراد یا اشتباه در روند محاسبات ایشان، آنرا تشخیص داده و اصلاح نمایند.

حال اگر یک پروژه بازسازی در نظر داشته باشیم، با داشتن اطلاعات این مقاله و تجربه کافی در پروژه های بازسازی، می توانیم بطور نسبتاً دقیقی محاسبه نماییم که بازسازی خانه یا ساختمان یا فروشگاه یا هر بنای دیگری، چقدر زمان میبرد.

لطفاً نظر خود و یا ایرادات موجود درباره محتوای این مقاله و نکات گفته شده در رابطه محاسبه مدت بازسازی را در بخش دیدگاه ها، ثبت نمایید:

ممنون از اینکه این مقاله را مطالعه فرمودید. لطفاً نظر خود را در مورد شیوه بیان مطالب و ۱۰ گامی که در رابطه با محاسبه مدت بازسازی، براساس تجربه یا دانش فنی خود، در بخش دیدگاه­ها ثبت نمایید. به این ترتیب بر اساس نظر شما می توانیم اصلاحات لازم را در مقاله لحاظ نماییم تا یک مقاله کاربردی و مفید برای افرادی که می­توانند از آن بهره ببرند فراهم نماییم.

اگر سؤال و نکته ای درمورد محاسبه مدت بازسازی دارید، می توانید آن را در بخش دیدگاه ها ثبت نمایید تا همه کسانی که این مقاله را بررسی نموده اند امکان ابراز نظر و یا پاسخگویی به آنرا داشته باشند و کارشناسان شرکت بازسازی ساختمان آیریا نیز در اولین فرصت نظر خود را در مورد دیدگاه شما بیان خواهند نمود.

اگر محتوای این صفحه برای شما مفید بوده است، لطفاً آنرا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .