طراحی دفتر کار

طراحی دفتر کار

چنانچه قصد طراحی دفتر کار خود و پس از آن ساخت و اجرای این طرحها را دارید، تیم طراحی و اجرایی متخصص شرکت دکوراسیون داخلی آیریا می تواند با بهترین کیفیت طرح مورد نظر شما را آماده نموده و آنرا با همان کیفیت عالی برای شما اجرا نماید.

براساس سیستم کاری مجموعه آیریا، در پروژه هایی که علاوه بر طراحی، اجرای طرح ها نیز به مجموعه ما سپرده شود، کلیه طراحیها و آماده سازی نقشه های مورد نیاز آن پروژه بصورت کاملاً رایگان انجام خواهد شد. به این ترتیب اگر بازسازی، ساخت و اجرای طرح های دفتر کار خود را نیز به مجموعه آیریا بسپارید، دیگر نیاز نخواهد بود هیچ مبلغی برای طراحی مورد نظرتان پرداخت نمایید.

[ طراحی دفتر کار ]

خدمات شرکت آیریا برای طراحی دفتر کار شما:

در این بخش خدماتی که برای طراحی دکوراسیون دفتر کار شما از طرف تیم طراحی مجموعه آیریا به شما ارائه خواهد شد را معرفی می کنیم. در ادامه مطالب این صفحه، در مورد این خدمات توضیحات کاملتری برای شما بیان خواهد شد.

[ طراحی دفتر کار ]

طراحی دفتر کار شما بصورت کاملاً رایگان:

در تمام پروژه های اجرایی مجموعه آیریا، هیچ هزینه ای بابت طراحی های مورد نیاز این پروژه ها دریافت نمی شود. به این ترتیب چنانچه علاوه بر طراحی دفتر کارتان، ساخت و اجرای این طرح ها را نیز به مجموعه ما بسپارید، هیچ هزینه ای برای طراحی های دفتر کار شما، دریافت نخواهیم کرد. اطمینان داشته باشید که شرکت آیریا با تجربه و تخصصی که در اختیار دارد، پروژه شما را به بهترین شکل ممکن اجرا خواهد نمود.

هدف ما از طراحی رایگان، قانع کردن شما برای سپردن اجرای طرح های دفتر شما، به تیم اجرایی شرکت آیریا است. دلیل مجموعه ما برای این کار، دو موضوع است:

  • اول اینکه، پروژه های ساخت و اجرای دکوراسیون اداری، سود مالی بسیار خوبی برای مجموعه ما بهمراه دارد.
  • اما دلیل مهم دیگر، این است که با این روش می توانیم طرح های باکیفیتی که توسط تیم طراحی متخصص ما آماده شده است را با همان کیفیت عالی اجرا نماییم. بعنوان یک مجموعه متخصص دکوراسیون داخلی، اینکه می توانیم نتیجه اجرای با کیفیت طرح های خودمان را با همان کیفیت ببینیم، بسیار ایده آل است.

این موضوع از آنجایی برای مجموعه آیریا، مهم قلمداد شده است که بارها شاهد اجرای بی کیفیت طرح هایی بوده ایم که کارفرما پس از تحویل گرفتن از مجموعه ما، بدلیل هزینه کمتر اجرا، به پیمانکاران نامناسب سپرده اند. امیدوار هستیم با دریافت نکردن هزینه طراحی و کاهش هزینه های پروژه شما، بتوانیم شما را بخوبی قانع نماییم که اجرای طرح ها را به تیم اجرایی متخصص آیریا بسپارید.

به این ترتیب می توانیم نتیجه طراحی های خودمان را بصورت یک اجرای اصولی و با کیفیت عالی ببینیم.

مشخصات هر یک از فضاها را تعیین نمایید:

یکی از ابتدایی ترین تصمیم گیریهای شما در رابطه با طراحی دفتر کارتان، این است که لیستی از فضاهای مورد نیازتان بهمراه مشخصات هریک تغیین نمایید. این مشخصات، شامل موارد زیر می باشد:

  • ابعاد حدودی هر فضا.
  • تعداد نفراتی که قرار است در آن فضا حضور داشته باشند. چه بعنوان کارمند و چه بعنوان مراجع.
  • امکانات مورد نیاز در هر فضا.
  • دسترسی اتاقها و فضاهای مختلف به یکدیگر. بطور مثال ممکن است براساس شرایط کاری شما، نیاز باشد تا بخش آموزش به بخش کارکنان نزدیک باشد و یا مستقیماً به هم ارتباط داشته باشند.
  • جانمایی حدودی اتاقها در پلان دفتر کار شما. بطور مثال ممکن است برحسب نوع فعالیت شرکت شما، نیاز باشد دفتر مدیر عامل در نزدیکی ورودی شرکت باشد. یا در موارد دیگری بالعکس، نیاز باشد دور ترین بخش دفتر کار شما باشد.
  • و هر نوع مشخصات خاصی که براساس شرایط کسب و کار و شرکت شما باید در طراحی مورد نظر باشد.
طراحی ورودی سالن انتظار دفتر کار
ابعاد مبلمان مورد نظر در طراحی دکوراسیون

باید نوع فضاهایی که در دفتر کار شما نیاز به طراحی دارد مشخص شود:

یکی از موضوعات مهم در طراحی دکوراسیون دفتر کار شما، تعیین فضاهایی است که شما در دفتر کارتان به آنها نیاز دارید. ممکن است دفتر شرکت شما نیاز به چند مورد از فضاهای زیر داشته باشد:

  • اتاق مدیریت
  • اتاق جلسات
  • اتاق حسابداری
  • بخش کارکنان
  • اتاق آموزش
  • آبدارخانه
  • سالن غذاخوری
  • فضای باز
  • فضای استراحت کارکنان
  • پذیرش
  • اتاق انتظار مراجعین
  • بایگانی
  • اتاق مخصوص سرور یا رک.
  • و … .
[ طراحی دفتر کار ]

مبلمان اداری موجود شما:

در بسیاری از موارد شاهد بوده ایم که طراحی داخلی دفتر کار اداری انجام شده است، بدون آنکه طراحی انجام شده براساس مبلمان موجود در این مجموعه انجام شده باشد. به این ترتیب پس از اجرای طرح مورد نظر، مبلمان موجود در مجموعه، در محلهای تعیین شده قرار نمی گیرند.

البته این موضوع درباره انواع طراحی ها مانند طراحی های مسکونی و تجاری ازقبیل طراحی منزل مسکونی یا طراحی داخلی مغازه و سایر پروژه های مشابه نیز مهم است. اما در پروژه های طراحی اداری، معمولاً به دلیل مهم بودن جانمایی میز کار هر شخص در داخل مجموعه، اهمیت جانمایی دقیق مبلمان اداری براساس اندازه آنها بسیار بیشتر احساس می شود.

با توجه به این موضوع، حتماً در زمان تصمیمگیری و پیش از آغاز طراحی، تعیین نمایید که چه مبلمانی را از قبل تهیه نموده و موجود دارید و نیاز است تا طراحی دفتر شما براساس آن انجام شود. بطور مثال اگر میز مدیریت و میز کنفرانس آن موجود است، باید ابعاد و مشخصات آنرا به تیم طراحی اعلام نمایید. به این ترتیب طراحی اتاق مدیریت شما برای ابعاد و مشخصات میزی که پیش از طراحی خریداری نموده اید انجام می شود.

در غیر اینصورت ممکن است مبلمان شما در طرح مورد نظر جای نگیرد.

جانمایی خروجی برق در طراحی ساختمان

تعیین امکانات مورد نیاز دفتر کار اداری مورد نظر:

معمولاً در فضاهای اداری یکسری امکانات خاص مورد نیاز است. از امکانات ساده ای مانند دوربینهای مدار بسته و شبکه داخلی شرکت تا امکانات پیشرفته تر شامل هوشمندسازی دفتر کار شما.

این موارد باید بطور کامل پیش از طراحی دفتر کار شما تعیین شود تا فضای مورد نیاز برای هر یک از این موارد، در طرح ها دیده شود. برخی از این موارد را در ادامه توضیح خواهیم داد:

پیشبینی دسترسی به برق، تلفن و شبکه برای میزهایی که در وسط اتاق قرار می گیرند.

گاهی اوقات چیدمان فضای کار کارکنان، در وسط اتاقها یا سالنهای شرکت شما قرار می گیرد. در این شرایط در یک طراحی دکوراسیون داخلی اداری اصولی و استاندارد، باید دسترسی برق، تلفن و سیمهای شبکه از کف به میز هر نفر داده شود.

اگر چنین مواردی پیش بینی نشود، بعدا شاهد خواهیم بود که در دفتر کار شیک و طراحی شده شما، سیم کشی مورد نیاز هر میز، از طریق داکتهای دیواری، سقفی و کف، بصورت روکار تا میزها کشیده شده است.

بنابراین در طرح هایی که برای دکوراسیون دفتر کار شما آماده می شود، باید نقشه های بسیار دقیق و حساب شده ای، برای جانمایی محل میز کارها و خروجی برق و تلفن و سیمهای شبکه در کف و زیر میزها تهیه شود. چراکه اجرای طرح و سیمکشی زیر میزها بدون این طرح ها امکان پذیر نیست.

پیش بینی فضای مورد نیاز برای برخی دستگاه ها:

در موارد خاصی نیاز خواهد بود تا برای قرار گیری دستگاه های مورد نیاز، یک فضای بخصوص، در نظر گرفته شود. بطور مثال برای شیشه های هوشمند مات شونده، یک دستگاه UPS مورد نیاز است. این دستگاه وظیفه ذخیره برق برای زمان قطع برق را دارد. چرا که نوع پرکاربرد شیشه های هوشمند مات شونده، تنها در زمان اتصال به جریان برق حالت مات خود را حفظ می نماید و با قطع برق شفاف می شود.

در نتیجه باید در کنار محل نصب این شیشه ها، یک فضای مناسب برای این دستگاه ها تعیین شود. فضایی که هم قابل دسترس باشد و هم دیده نشود.

امکانات مورد نیاز برای اجرای سیستمهای هوشمند دفتر کار شما:

اگر قصد استفاده از سیستمهای هوشمند مانند BMS یا انواع پیشرفته تر آنرا داشته باشید، باید فضای مناسب برای سرور و دستگاه های مورد نیاز آنرا در طرح مشخص نمایید. این فضا بسته به نوع تجهیزات میتواند به اندازه یک قفسه باشد و یا به اندازه یک اتاق کوچک. به این ترتیب حتماً باید نوع سیستمی که قرار است در دفتر شما اجرا شود در طرح ها تعیین شده باشد.

از طرف دیگر، این سیستمها، در برخی موارد، تجهیزات برقی خاص خود مانند کلید پریزهای مختص به این سیستم را نیاز دارند. بنابراین در طراحی ها باید به این موضوع توجه شود.

طراحی داخلی دفتر کار
[ طراحی دفتر کار ]

کنترل قابل اجرا بودن طرح ها و نقشه های دفتر شما:

یکی از مهمترین موضوعات در مورد طراحی دفتر کار شما یا طراحی هر فضای دیگری، قابل اجرا بودن آن طرح ها است. باید به این موضوع توجه داشته باشیم که طرح مورد پسند شما، دقیقاً همانطور میتواند اجرا شود یا نه. بخصوص در مورد یک پروژه بازسازی دفتر کار اداری که میبایست طرح در داخل یک بنای موجود از قبل ساخته شده اجرا شود.

ممکن است طرحی به شما ارائه شود که بسیار مورد پسندتان باشد. تمام آیتمهای مورد نیاز شما نیز در طرح درنظر گرفته شده باشد. شما هم با رضایت کامل، این طرح را از تیم طراحی تحویل بگیرید. اما در زمان اجرا متوجه شوید که بخشهایی از طرح قابل اجرا نیست یا باید به شکل دیگری اجرا شود.

چنین اتفاقی در پروژه های بازسازی یا طراحی داخلی بسیار متداول است. یک بخش از این مشکل بدلیل قابل پیشبینی نبودن برخی موانع اجرایی در زمان طراحی است. اما یک بخش بزرگ از این اتفاقات، معمولاً بدلیل آشنا نبودن تیم طراحی با نکات اجرایی است. تیم طراحی که تجربه و دانش اجرایی کافی نداشته باشد، نمی تواند تشخیص دهد که طرح مورد نظرش قابل اجرا است یا خیر.

چنین مشکلی در طرح هایی که توسط مجموعه آیریا طراحی شود پیش نخواهد آمد. چرا که از یک سو اعضاء تیم طراحی ما تجربه و آشنایی کافی با اجرای طرح های دکوراسیون داخلی را دارا می باشند.

از جهت دیگر، تمام طرح ها پیش از آنکه به شما ارائه شود، حتماً توسط کارشناسان اجرایی متخصص ما بطور کامل بررسی می شود. به این ترتیب اگر هم بخشی از طرح های آماده شده، از لحاظ اجرایی مشکلی داشته باشد، پیش از ارائه به شما این مشکلات در طرح برطرف می شود.

در نهایت می توانید مطمئن باشید، طرح هایی که از طرف شرکت آیریا به شما ارائه میشود، بطور کامل کنترل شده و قابل اجرا است.

پیشنهاد می کنیم از مشاوره کاملاً رایگان کارشناسان طراحی اداری شرکت آیریا استفاده نمایید:

تمام نکاتی که در این صفحه به آنها اشاره کردیم و بسیاری موارد دیگر که در رابطه با پروژه طراحی دفتر کار شما میبایست مورد توجه قرار گیرد، در جلسات مشاوره به شما ارائه خواهد شد. این جلسات مشاوره بدون دریافت هیچ هزینه ای به شما ارائه می شود. تمامی اطلاعاتی که در اختیار شما قرار خواهد گرفت، کمک می کند تا تصمیم درست تری در رابطه با طراحی داخلی دفتر کارتان اتخاذ نمایید.

نکته مهم در رابطه با دریافت مشاوره این است که حتماً پیش از تصمیم گیری نهایی، با بیش از یک فرد یا شرکت طراحی دکوراسیون داخلی متخصص مشورت نمایید. با دریافت مشاوره از چندین مجموعه، میتوانید اطلاعاتی که آنها در اختیار شما قرار می دهند را با یکدیگر مقایسه نموده و درستی یا نادرستی آنها را بررسی نمایید.

از طرف دیگر، این موضوع به شما کمک می کند تا چندین گزینه را بعنوان طراح پروژه خود در نظر داشته باشید. در نهایت هم با بررسی و مقایسه شرایط و تخصص آنها، میتوانید بهترین گزینه را برای طراحی دفتر کار اداری خود انتخاب نمایید.

اگر محتوای این صفحه برای شما مفید بوده است، لطفاً آنرا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.