سبک مناسب طراحی اتاق خواب دخترانه

مقدمه:

اصلاً لازم است که یک سبک خاصی را بعنوان سبک مناسب طراحی اتاق خواب دخترانه مورد نظرمان انتخاب کنیم؟ آیا نمی توانیم بدون تبعیت از سبک خاصی، طراحی مورد نظرمان را انجام دهیم؟ اصلاً چرا نیاز است طراحی اتاق دخترانه براساس سبک خاصی انجام شود؟

در بخش اول این مقاله، در مورد جواب این سؤالات صحبت خواهیم کرد. به این ترتیب متوجه خواهیم شد که آیا اتاق خواب دخترانه مورد نظر ما، نیاز به انتخاب سبک دارد یا نه.

به این ترتیب اگر فرض کنیم انتخاب سبک طراحی مهم و لازم است، یکی از اولین انتخابها در طراحی داخلی اتاق خواب یک دختر خانم، انتخاب سبک مناسب است. تمام انتخاب های دیگر ما مانند انتخاب رنگ، ابعاد فضاها و بخشهای مختلف اتاق، لوازم اتاق دختر خانم و هر انتخاب دیگری، وابسته به سبکی است که برای این اتاق دخترانه انتخاب می کنیم.

در این مقاله سعی کرده ایم برخی از سبکهایی را که معمولاً مورد علاقه دختر خانمها با سن های متفاوت قرار میگیرد را بیان کنیم. این سبکها و اصول طراحی براساس تجربه کارشناسان ما در شرکت طراحی داخلی آیریا، انتخاب شده است. بنابراین ممکن است سلیقه و سبک مورد نظر دختر خانمی، خارج از این سبکها باشد.

در مورد کاربرد سبکهای بوهو، پاپ آرت، فیوچریسم، آرت دکو و آرت نو وو در طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب دختر خانمها توضیحاتی را به شما ارائه میدهیم. به نقاط قوت و ضعف آنها در طرح اتاق دختر خانمها نیز اشاره می کنیم.

هدف از مطالعه این مقاله:

با مطالعه این مقاله، با چند سبکی که می تواند بعنوان سبک مناسب طراحی اتاق خواب دخترانه انتخاب شود آشنا می شویم. سپس براساس شرایط و سلیقه دختر خانم صاحب اتاق، سبک طراحی اتاق خواب او را تعیین می کنیم. به این ترتیب به یک تعادل مناسب در طرح کل قسمتهای اتاق خواب میرسیم. با این کار، نتیجه نهایی اتاق خوابی که میخواهیم طراحی کنیم بسیار راضی کننده تر خواهد بود.

اصلاً نیازی داریم سبک مناسب طراحی اتاق خواب دخترانه انتخاب کنیم؟

جواب این سؤال را باید در تعریف سبک طراحی داخلی پیدا کنیم. به زبان بسیار ساده، سبک طراحی،مجموعه ای از اصول و چهارچوبهای خاصی است، که در کنار هم، طرح نهایی را به یک طرح مطلوب تبدیل می کند.

سبک های طراحی متعارف، آزمایش خود را جواب داده اند و تأثیرات آنها مشخص است

اگر می گوییم در طراحی اتاق خواب دختر خانم، باید سبک مناسب طراحی اتاق خواب دخترانه تعیین شود، دلیل آن مشخص بودن تأثیرات سبک های معروف است. اگر از سبک جدیدی که آنرا نمیشناسیم در طراحی استفاده کنیم یا اصلاً از سبک خاصی استفاده نکنیم، نمیتوانیم نتیجه تأثیرات طرح خود را پیش بینی کنیم.

سبکهای شناخته شده، در طول سالیان طولانی، توسط طراحان متقاوتی برای اتاق خوابهای دختر خانمهای متفاوتی انتخاب شده اند. از سوی دیگر دختر خانمهای زیادی در اتاق خوابهایی که با این سبکهای مختلف طراحی شده اند، زندگی کرده اند. به این ترتیب تأثیر و سطح رضایت هریک از این سبکها در دکوراسیون اتاق خواب دختر خانمها، در عمل آزمایش شده و مشخص است.

اگر ما از یک سبک متعارف برای طراحی اتاق خواب دختر خانمی استفاده کنیم، براساس تجربه های قبلی، تأثیرات مثبت و منفی آن طرح را می دانیم. به این ترتیب می توانیم پیش از طراحی، پیش بینی کنیم که طرحی که قرار است برای این دختر خانم آماده شود، چه نتیجه و تأثیراتی بر روی روحیات و رفتار او خواهد داشت.

طراحی بدون سبک یعنی فضای اتاق خواب دخترانه بدون تناسب

از سوی دیگر، وقتی چهارچوب و اصولی را در طراحی درنظر نگیریم، شروع طراحی ما در یک بخش اتاق خواب دختر خانم، با یکسری مشخصات خواهد بود و در آخر طراحی بخشهای دیگر با مشخصات دیگری. در نتیجه بخش های مختلف اتاق خواب دخترانه طراحی شده، هیچ تناسب و تعادلی با یکدیگر نخواهند داشت. حتی در طراحی های نامتقارن نیز باید تناسبات طراحی رعایت شود.

به این ترتیب باید همیشه پیش از شروع طراحی اتاق خواب برای یک دختر خانم، چهارچوب و اصول طراحی مناسب را تعیین کنیم. این چهارچوب و اصول همان سبک مناسب طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه است.

آیا سبک بوهو یا بوهمیان (Bohemian style)، سبک مناسب طراحی اتاق خواب دخترانه است؟

معمولا دخترانی که بیشتر به هنر علاقه مند هستند به دنبال این سبک می روند. این سبک ریشه در دهه ی ۷۰ میلادی آمریکا دارد. رنگ تمام دیوارها برای این استایل معمولا شامل یک رنگ پایه ساده می شود. همچنین انتخاب رنگ های خاکی و خنثی در این مورد بهتر هستند. استفاده از رنگ پایه و خنثی باعث می شود راحت تر وسایل تزیینی پترن دار دختر خانم صاحب اتاق را با هم هماهنگ کرد.

استفاده از گیاه در دکوراسیون فضای اتاق دختر خانم در سبک بوهو:

استفاده از گیاه در فضای اتاق خواب یک دختر خانم، تصمیم بسیار درستی است. درنظر گرفتن گیاهان با استایل بوهمیان اتاق خواب دختر خانمها بسیار هماهنگی دارد. زیرا ارزان ترین راه برای ایجاد فضایی آرامش بخش و مناسب مدیتیشن در فضای اختصاصی یک خانم جوان است. علاوه بر آن به ایجاد هوایی تازه در اتاق نیز کمک می کند. افرادی که سبک بوهو را بعنوان سبک مناسب طراحی اتاق خواب دخترانه می پسندند، احتمالاً علاقه بسیاری به گیاهان آویز نیز دارند. برای طراحی اتاق دختران پیرو سبک بوهو می توانیم از یک سبد حصیری با انواع گیاهان در سایز های مختلف استفاده کنیم.

لوازم اتاق خواب دخترانه در سبک بوهمیان:

برای لوازم اتاق خواب دختر خانمها که هماهنگ با استایل بوهو باشد، از پارچه های پترن دار استفاده می کنیم. مناسب ترین رنگی که برای این استایل در اتاق خواب دخترانه استفاده می شود رنگ هایی مجلل مانند نارنجی و سبز زمردی و بنفش پخته است.

استفاده از مبلمان کم ارتفاع و کوسن های زیاد و فرش های دست بافت، گبه و بالشتک هایی برای نشستن روی زمین مناسب این این سبک در طراحی اتاق خواب دخترانه هستند.

لوازم و مبلمان اتاق باید به گونه ای باشند که انگار زندگی قبل از ورود ما به آن مکان جریان داشته است. استفاده از وسایل هرچه عجیب و غریب تر تا حدود زیادی این سبک را برای دختر خانمهای جوان جذاب می نماید. و وسایلی که انگار از بازار های محلی خریداری شده اند. هر کدام قصه ای را برای خود دارند. لوازمی که گویا تاریخ شخص صاحب قبلی آن را به نمایش می گزارند. این گونه لوازم، مناسب این استایل اتاق خواب دخترانه هستند.

آیا سبک بوهو یا بوهمیان (Bohemian style)، سبک مناسب طراحی اتاق خواب دخترانه است؟

خصوصیات سبک پاپ آرت (Pop Art Style) برای طراحی اتاق خواب دخترانه:

دختر خانمهایی که علاقه مند به نقاشی های کمیک و رنگ های خالص و روشن هستند به دنبال این استایل می روند. این استایل ریشه در دهه ی ۵۰ و ۶۰ میلادی آمریکا در پی جنبش فمینیستی دارد. معنا و مفهومی که انتخاب این طرح برای اتاق خوای یک دختر خانم خواهد داشت، قدرت تاریخی زنان است. موضوعی که اگر در زمان معرفی این طرح به دختر خانم صاحب اتاق توضیح داده شود، حس قدرت و اراده لذت بخشی را به او خواهد داد.

در استفاده این سبک بعنوان سبک مناسب طراحی اتاق خواب دخترانه، رنگ های روشن نارنجی و صورتی و… بیشتر به چشم می خورد. بسته به سن دختر خانم صاحب اتاق، می توان برای تزیین دیوار از نقاشی های کمیک استفاده کرد. این استایل کاملا مخالف یک دست بودن و کسل کننده بودن فضا است که باید با توجه به شرایط روحی دختر خانم صاحب اتاق، شدت این مشخصه را تعدیل کرد. یعنی باید با دقت شرایط دختر خانم را بررسی نموده و تعیین کنیم تا چه حد باید این خصوصیت پرجنب و جوش بودن این سبک را در طراحی بنمایش گذاشت. در اتاق دختر خانمی که با این سبک طراحی شده است، به هر طرف که نگاه کنیم رنگی جدید را می بینیم.

استفاده از مبلمان چرمی و براق می تواند مناسب این سبک طراحی دکوراسیون دخترانه هم باشد. تخت خواب صورتی و نارنجی و استفاده از پوستر های کارتونی متناسب با ماهیت دخترانه اتاق خواب، روی دیوار، گویای استایل پاپ آرت خواهد بود.

سبک رترو فیوچریسم (Retro Futurism Style) میتواند سبکی عجیب برای اتاق خواب دخترانه باشد:

سبک رترو فیوچریسم، یک سبک بسیار خاص برای انتخاب بعنوان سبک اتاق خواب دخترانه است. باید در انتخاب آن بسیار دقت کرد چراکه فضای بسیار خاص با تأثیرات بسیار ویژه ای را برای دختر خانم صاحب اتاق بوجود می آورد.

این سبک شباهت زیادی به سبک پاپ آرت در طراحی اتاق دخترانه دارد. اما طراحی اتاق خواب با این سبک، تلاش می کند فضای اتاق خواب دخترانه ای را از آینده نشان دهد. رنگ های آبی، قرمز و صورتی گلکسی و نئون و کروم می تواند در طراحی اتاق خواب دخترانه در این سبک استفاده شود. هنچنین، استفاده از فرم های کرو و منحنی از مشخصات دیگر این سبک در اتاق خواب دخترانه است. اگر دختر خانمی علاقه زیادی به داستانهای کمیک مربوط به آینده داشته باشد، این سبک می تواند سبک مورد علاقه او باشد.

آرت دکو (Art Deco Style) و آرت نوو (Art Nouveau style) ، دو سبک ایده آل:

به دلیل شباهت و نزدیکی این دو سبک، به خصوص در زمان حال، هر دو را در یک بخش معرفی می کنیم. این سبک ریشه در دهه های ۲۰ و ۳۰ میلادی آمریکا و اروپا دارد. هر دو این سبکها در عصر حاضر بسیار پرطرفدار شده اند. انتخاب این سبکها برا اتاق خواب دخترانی مناسب است که به دنبال زرق و برق و طراحی ظریف، مدرن و لوکس برای اتاق خواب خود هستند.

استفاده از پایه های طلایی در مبلمان دخترانه می تواند در طراحی با استفاده از این سبکها کمک کند. الگوهای هندسی جسورانه با زوایای سخت نیز در بخشهای مختلف اتاق دخترانه، یکی دیگر از ویژگیهای این سبکها است. اولویت آشکار این استایلها، تقارن در طراحی داخلی اتاق خواب دخترانه است.

برخی از مواد در طراحی داخلی این استایل  بارها و بارها ظاهر می شوند مانند، فولاد ضد زنگ، آینه ها، کروم، شیشه، لاک، چوب تزئین شده. حتی پوست های عجیب و غریب حیوانات مانند کوسه و گورخر و همچنین مواد گران قیمت مانند آبنوس، سنگ مرمر و چوبهای نادر نیز غالباً استفاده می شود. تمام این خصوصیات دقیقاً همان چیزی است که دختر خانمها را به این سبک طراحی برای اتاق خوابشان جذب می کند.

شاید مهمترین تفاوت دو سبک آرت دکو و آرت نوو، پترنها و طرح های استفاده شده در طراحی آنها باشد. در اتاق خواب دخترانه ای که با سبک آرت دکو طراحی شده باشد، خطوط هندسی در پترنها و طرح ها دیده می شود. اما در اتاقی که با سبک آرت نوو برای یک دختر خانم طراحی شده باشد، طرحهای الهام گرفته از طبیعت و گل و گیاه، بیشتر به چشم می خورد.

آرت دکو (Art Deco Style) و آرت نوو (Art Nouveau style) ، دو سبک ایده آل:

جمع بندی این مقاله:

در این مقاله در مورد اینکه چرا باید برای طراحی اتاق خواب یک دختر خانم، سبک مناسب طراحی اتاق خواب دخترانه انتخاب کنیم، صحبت کردیم. چند سبک طراحی که معمولاً از طرف دختر خانمها با رنج سنی متفاوت، برای اتاق خوابشان انتخاب می شود را نام بردیم. درمورد خصوصیات این سبکها، تأثیرات آنها و پترن و رنگ مناسب اتاق خواب دخترانه، مورد استفاده در هر سبک صحبت کردیم.

اکنون بعد از مطالعه این مقاله، می توانیم از بین سبکهای مختلف طراحی داخلی، سبک مناسب دکوراسیون اتاق خواب یک دختر خانم را انتخاب نماییم. سبکی که باعث می شود، تأثیرات مثبتی در رفتار و روحیه دختر خانم صاحب اتاق خواب ایجاد شود.

چنانچه در مورد طراحی و انتخاب سبک اتاق خواب دخترانه مورد نظر خود به مشورت نیاز داشتید، پیشنهاد می کنیم با مجموعه ما تماس بگیرید. کارشناسان طراحی داخلی مجموعه ما، شما را در مورد پروژه مورد نظرتان راهنمایی می کنند. مشاوره طراحی و اجرای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه مورد نظر شما، بصورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

لطفاً نظر خود و یا ایرادات موجود درباره محتوای این مقاله و سبک های گفته شده را در بخش دیدگاه ها، ثبت نمایید:

ممنون از اینکه این مقاله را مطالعه فرمودید. لطفاً نظر خود را در مورد شیوه بیان مطالب و سبک های ارائه شده برای طراحی اتاق خواب دخترانه را، براساس تجربه یا دانش فنی خود، در بخش دیدگاه­ها ثبت نمایید. به این ترتیب بر اساس نظر شما می توانیم اصلاحات لازم را در مقاله لحاظ نماییم تا یک مقاله کاربردی و مفید برای افرادی که می­توانند از آن بهره ببرند فراهم نماییم.

اگر سؤال و نکته ای درمورد طراحی اتاق خواب دخترانه دارید، می توانید آن را در بخش دیدگاه ها ثبت نمایید تا همه کسانی که این مقاله را بررسی نموده اند امکان ابراز نظر و یا پاسخگویی به آنرا داشته باشند و کارشناسان شرکت آیریا نیز در اولین فرصت نظر خود را در مورد دیدگاه شما بیان خواهند نمود.

پیشنهاد میکنیم نمونه کارهای طراحی شرکت آیریا از جمله پروژه “طراحی اتاق خواب دخترانه از پروژه ویلا محلی لواسان” را مشاهده و بررسی بفرمایید.

اگر محتوای این صفحه برای شما مفید بوده است، لطفاً آنرا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .